kit de camp i motxilla

¿Què és l’etnografia i quines tècniques són les que utilitza?

la observació dels comportaments de la comunitat és important per saber com s’interrelacionen i organitzen interpretar i tenir capacitat de síntesi per transcriure-ho tot la metodologia serà qualitativa. Utilitzaré, preguntes sobre els duptes que em puguin quedar, però primer de tot, deixaré que m’expliquin el seu punt de vista de cadascún sobre com s’ha constituit l’organització, que n’opinen de tot plegat. També observaré si hi ha algún tipus de jerarquia i com es comuniquen entre ells si ho fan en persona o de manera telemàtica si hi estan desacord amb alguna cosa o si farien algun canvi o millora sobre les comunicacions o la localització on es desenvolupa el torneig. Un cop recollida tota la informació la sintetizaré i intentaré veure si hi surgeix alguna nova proposta de disseny per a la millora de la comunitat i buscar solucions el més originals posibles.

Kit de camp

Després d’una introducció sobre la constitució objectiva de la lliga football in the blood cal profunditzar a les entranyes.

Per a realitzar la investigació de la comunitat em centraré en els organitzadors com ja esmentat abans són el Pepe i l’hector, per saber com s’organitzen i com flueixen entre ells, les interaccions etc.

Què és la motxilla?

És aquell conjunt d’eines per dur a la investigació de la comunitat consta d’objectes tangibles, intangibles i abstractes. Per a fer una recerca etnologica s’ha de veure com es desenvolupa la comunitat des de dins parlar amb els usuaris, escoltar, interpretar, dedicar temps i paciència no tothom estarà al abast en tot moment, mes tard transcriureu tot correctament tot això amb ajuda de grabacions, misatges i tecnologia que tenim a mà com el telèfon mòbil.

Objectius

Conclusió

Tinc ventatges sobre el coneixement de la comunitat futbol in the blood ja que hi tinc relació de fa uns dos anys. Han volgut colaborar i m’han deixat prendre imatges del esdeveniment per a poder ilustrar la competició. Hem queda molt que aprendre per a saber “que és el que hi darrera”. Tinc totes les eines necessàries per a la investigació de camp les trobades són accesibles es saben amb molta antelació visc a sabadell i es pot accedir al camp de futbol en tren tot i que a la durada dels partits els organitzadors no estàn per petar la xerrada després anem tots junts a menjar on amb l’estona del cafè és el millor moment per preguntar i deixar que s’expliquin extensament sobre el tema i sense preses si pèl que fos em quedés amb duptes hisegueixo en contacte via correu o via whatsapp. Com a aspecte ètic haig d’anar amb compte amb els drets d’imatge dels menors tot i que els responsables m’han donat permís. És un estudi viable.

Citació

Otto, T. [Ton], Charlote Smith, R. [Rachel]. (2021), Antropología del diseño. Un estilo distinto de conocimiento. A T.[Ton] Otto, R. [Rachel] Charlote Smith, Entre hacer y conocer, Seis textos sobre antropología del diseño y antropología visual (p.28-73). Enes Morelia.

Franco, F. [francisco]. (2014), 2.2 Perspectivas sobre la pertenencia a un grupo. A A. [Abigail] Dreibelbis, (p.20-22). Textos de Antropología.

Jan Chipchase: Design anthropology. (2014). Pop tech. <https://www.youtube.com/watch?v=ZGnCOKPlikg&ab_channel=PopTech>

Ardèvol, E. , Bayre, F., Lanzeni, D. El camí zen de l’etnografia. Els mons del laberint. <https://materials.campus.uoc.edu/cdocent/PID_00232137/>

Ethnography and Design: Mutual Provocations, (2016), University of California Collaboratory for Ethnographic Design (CoLED), <https://culanth.org/fieldsights/ethnography-and-design-1-disability-design-and-performance>